Bienvenue - Reisverslag uit Abidjan, Ivoorkust van Sophie Spek - WaarBenJij.nu Bienvenue - Reisverslag uit Abidjan, Ivoorkust van Sophie Spek - WaarBenJij.nu

Bienvenue

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

22 Juni 2013 | Ivoorkust, Abidjan

Cocotier, woroworo, poisson-braisé : ik ben deze eerste dagen hartelijk ontvangen en ondergedompeld in een totaal andere wereld. Het is nog steeds een beetje onwerkelijk dat ik hier nu echt ben, in Côte d'Ivoire, in een gastgezin langs een zandweg en zonder stromend water. In een Afrikaanse stad, waar alles nieuw en anders voor me is. Waar afspraken altijd anders gaan dan gedacht. Wat een avontuur! Wilfried en Hermann, mijn contactpersonen bij AIESEC, hebben me de stad rondgeleid en ik heb al veel kunnen zien en heerlijk eten en spannend fruit kunnen proeven. En het Frans gaat goed gelukkig, waardoor de miscommunicatie tot nu toe best meevalt. Er is wel echt nog veel te ontdekken, alleen al in de praktische dingen : hoe naar de wc met emmer water zonder toiletpapier? Hoe je haar te wassen met diezelfde emmer, uiteraard met koud water? Het is bijzonder om zo middenin een ander gezin en leven te plonzen en te ervaren hoe hun leven er uitziet. Roomie Antoinette is kapster en zit de hele dag met haar leerling op de markt te wachten op klanten; Wilfried is net begonnen bij een bedrijf en werkt van vroeg tot laat in net pak met das, Hermann studeert nog en is zeer gemotiveerd hard te werken en bij te dragen aan de opbouw van zijn land. Morgen mee naar de kerk. Vanaf maandag zal ik ook het professionele leven leren kennen. Dan start mijn stage bij ARIEL, waar ik ga werken samen met een Mexicaanse en een Nigeriaanse. En: de eerste Afrikaanse dansmoves zijn al geleerd, maar ik zal nog hard moeten oefenen voor het er een beetje uitziet.. wordt vervolgd!

  • 22 Juni 2013 - 16:29

    Mamma:

    Lieve Sophie, fijn dat het veilig voelt en je eve de tijd krijgt om te wennen aan basic living ... Geniet en tot wordfeud! liefs mamma

  • 22 Juni 2013 - 23:13

    Evelien:

    Hey! Het klinkt alsof je avontuur goed is begonnen! Kus

  • 24 Juni 2013 - 13:02

    Erna:

    fijn om je verhalen te kunnen lezen! De start is goed! groeten, Erna

  • 25 Juni 2013 - 08:40

    Jaap:

    Lijkt mij een geweldige ervaring om dit mee te maken. Wat een verschil met Nederland. Veel succes met je werkzaamheden.

  • 25 Juni 2013 - 21:29

    Marijke Meinderma:

    Wat een tegenstelling: met een emmer naar de wc zonder toiletpapier en toch via internet je ervaringen kunnen vertellen! Heel veel succes, Sophie!marijke

  • 26 Juni 2013 - 12:17

    Ilse:

    klinkt nu al als een ervaring om nooit te vergeven!! Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Wie: Sophie Wat: AIESEC Zomerstage Waar: Abidjan, Ivoorkust Waarom: omdat het kan Wanneer: 17 juni - 19 augustus 2013

Actief sinds 12 Mei 2013
Verslag gelezen: 1216
Totaal aantal bezoekers 8402

Voorgaande reizen:

17 Juni 2013 - 19 Augustus 2013

AIESEC Zomerstage

Landen bezocht: