Voorbereidingen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sophie Spek - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sophie Spek - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: SvdS

Blijf op de hoogte en volg Sophie

12 Mei 2013 | Nederland, Amsterdam


Wat gaat het snel, nog 5 weken en dan ga ik op avontuur naar Ivoorkust!
Bij een reis hoort een reisverslag, dus bij deze: welkom op deze pagina ;)
Ik zal hier geregeld updates posten vanuit het verre Abidjan.
C'est promis.

Vooraf, wat ga ik daar nou precies doen en waarom?
Dit voorjaar kwam ik AIESEC tegen, een wereld-studentenorganisatie die stages en ontwikkelingswerk aanbiedt in 113 landen. En ik, deze zomer 2 jaar afgestudeerd, mocht als oudstudent ook nog mee! Ik had wel zin in een buitenlands avonuur, wilde al een tijdje mijn Frans weer ophalen en het leek me interessant om in een totaal andere sector werkervaring op te gaan doen.
Na aanmelding bij AIESEC mocht ik in de database gaan zoeken naar stages. Leuke gesprekken gevoerd met onder meer Indonesië, Tunesië en Kameroen, maar de ideale combinatie vond ik in Ivoorkust. Dat is én Franstalig, én daar kon ik werken in een lokaal bedrijf (dus niet alleen in een apart project als studentjes in zes weken de wereld proberen te verbeteren).
Het contact was snel gelegd en er werd speciaal voor mij een nieuwe stage uitgeschreven die aansloot bij mijn 'wensen en capaciteiten'. Ik ga werken bij ARIEL Assistance, een bedrijf dat cursussen aanbiedt voor andere bedrijven om hun professionaliteit te verbeteren. Met collega's ga ik bij andere bedrijven langs om te kijken hoe ze hun bedrijfsvoering/ organisatie kunnen verbeteren en welke cursussen ze daarbij kunnen gebruiken. Ook ga ik meedenken in de strategie van de aan ARIEL gelieerde stichting tegen armoede. Samen met vijf andere internationale studenten gaan we mooie projecten organiseren om geld op te halen en de armoede in Ivoorkust te bestrijden. Dus toch ook nog een beetje de wereld proberen te verbeteren ;)

Nog 5 weken... nog veel te doen!
Lekker alvast Frans lessen bij Maison Descartes, nog snel (nu mét uittreksel van het geboorteregister) m'n visum aanvragen en hopelijk alsnog een keer skypen met de manager van ARIEL... zin in wat komen gaat!

  • 12 Mei 2013 - 19:26

    Swana:

    Soof te gek, onwijs veel succes en plezier bij de voorbereidingen. Hoelang gaat het avontuur duren?

  • 12 Mei 2013 - 19:27

    Sophie Van Der Spek:

    2 maanden :D 17 juni vertrek ik, 19 augustus weer terug

  • 16 Juni 2013 - 18:10

    Joukje:

    Lieve Sophie,
    Een heel goede reis toegewenst morgen en we horen van elkaar.
    Hou je goed, toi toi toi

    Liefs van Frits en Joukje

  • 16 Juni 2013 - 21:26

    Sandra En Jadi:

    Hoi Sophie,
    Goede reis morgen!!!

    Groetjes Sandra en Jadi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Wie: Sophie Wat: AIESEC Zomerstage Waar: Abidjan, Ivoorkust Waarom: omdat het kan Wanneer: 17 juni - 19 augustus 2013

Actief sinds 12 Mei 2013
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 8418

Voorgaande reizen:

17 Juni 2013 - 19 Augustus 2013

AIESEC Zomerstage

Landen bezocht: